Monday, October 20, 2008

IT'S THE TIME......

ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR..ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR....
It's work.... Testing berjaya...
Alhamdullillah Ya Allah kerana Engkau, aku berjaya siapkan
software tuk Brighton Prayer Time...
Ni kira first time aku siapkan betui2 application software guna VB sampai
ler jd package tuk install....
aku buat ala2 prayer time islamicfinder tu (xla canggih mcm depa buat, simple ja. nak syok sendiri.
tp yg ni aku base kepada jadual tetap bkn kepada calculation..
aku tergerak tuk buat software ni pasai artikel kat link ni....
ampa bacala tgk...

http://www.moonsighting.com/prayer.html

so segala jadualnya aku dapatkan daripada Brother Khalid Shaukat .....kalau sesiapa yg nak jadual ikut kawasan kat uk
ni email Brother ni...bg tau area n mazhab sekali..sbb kalau hanafi lain skt waktu asar dia...pasai tu la Masjid India azan asaq lewat sikit dari masjid2 lain...
dulu aku igt depa tunggu org abih keja rupanya bkn...hehehe...
nak bg org lain test risau takut komputer depa jd benggong sbb software ni still undertest tuk tau error dia. tp kalau ampa ketegaq nak jg aku blh ler nak bg. risiko tanggung sendiri tp error dia bg tau kat blk nnt aku try fixla...
ni aku paste gambaq dia bg ampa usha....



Dok kat negara yg umat Islam minoriti ni mencabar la skt. Minta skt sjla(3x AMIN)... kita x dpt dengaq azan mcm kat msia tu...so, kalau ada software mcm ni blh la ingatkan kita terutama waktu dok syok layan cerita (movie org utara panggil cerita)..hahaha. yg baguihnya pasai software ni..kita x blh cancel time dia dok azan...kena tunggu sampai habis. aku pun x tau pasai pa.
mula2 igt nak solve..tp pikiaq blk baguih jg la na...
Ish aku dah start melalut ni..
Berbalik kepada cerita pasai azan td.. Aku nak peringat kat diri aku n sahabat2 yg seIslam kat Malaysia sedaq la byk2.... Hari ni ramai yg dok try nak bg stop azan berkumandang dari corong2 speaker terutama time waktu subuh...ampa jgn dok igt aku terpengaruh dgn utusan msia pasai teresa kok tu... aku sebenaqnya x heran sgt kalau org kafir yg buat, pasai depa blm beriman kat ALLAH n blm lg merasa nikmat ISLAM tu(semoga ALLAH beri hidayah kepada depa semua)...
Yg paling bahaya la ni ialah mangkuk hayun yg mengaku Islam tp depa tu la yg dok halang dari syiar Islam tersebaq...So kalau ampa jumpa org mcm ni mau duku kepala dia..mungkin slot memory dlm kepala dia longgaq kot. kena duku nnt masuk slot blk la...ingatla ISLAM WAY OF LIFE...

3 comments:

yonghaslina said...

bagus bagus bagus....tahniah mamu na...nanti kakyong soh mr james try install...tapi kalo mabuk lap top nie.mamu mai fixkan ok....betulla...skrg nie macam threadyg ada utk org islam...n kakyong stuju kalo kafir munafik tu kita faham laa...tapi org islam sendiri tu yg xboleh tahan tu...eh duku kepala kaa..luku kepala...duku tu buah laaaa....

baby doctor said...

hahaha..setuju ngan kak yong
duku itu buah la
kehkehkeh
ha betulkan la software tu cepat2 ek
kitorang pun nak jugakk :D

mamu_s said...

iyeka luku bkn duku..saya sebut duku jer..sorila spm pun teruk jer bahasa..malay or english..hahaha..
actually software ni saya dah guna ms post hari tu..cuma x berapa confident nak bg org lain jer..hehehe